MENU

September 2017
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
無料ブログはココログ

お知らせ

  • ●トラックバックに関して
    トラックバックについては、業者系&荒らし目的のもののは削除させていただきます。
  • ●コメントに関して
    コメント記入時には本人確認用にメールアドレス記入となっていますが、明らかに捨てアドレスだった場合はコメントの内容によっては削除させていただきますので、ご了承下さい。

amazon.co.jp

IKEA古民家イベント

  • Ikea_0030_
    11月6~9日に、上野桜木町の古民家・市田邸でおこなわれた、IKEA新三郷オープン記念イベントと、その後に歩いた不忍池界隈の写真です。 イベントは和の家にどうIKEAの北欧デザイン家具を組み合わせるのかを見せてくれた、なかなか面白いイベントでした。

『けいおん!』聖地巡り・その1 豊郷への道のり

  • L22
    9/2~3と滋賀と京都の『けいおん!』ゆかりの場所を巡ってきた記録です。 まずは校舎のモデルになった豊郷小学校・旧校舎のある滋賀県豊郷町へ向かう道すがらの色々をば。

『けいおん!』聖地巡り・その2 豊郷小学校・旧校舎

  • Lwzz45
    9/2~3と滋賀と京都の『けいおん!』ゆかりの場所を巡ってきた記録です。 続いてはアニメの再現度がよくわかる実際の豊郷小学校・旧校舎を。

『けいおん!』聖地巡り・その3 けいおん!inリアル

  • Ina39
    9/2~3と滋賀と京都の『けいおん!』ゆかりの場所を巡ってきた記録です。 こちらは旧校舎に開設された観光案内所を彩るファンの持ち寄ったグッズや「トンちゃんパン」「巡礼記念キーホルダー」などの記念グッズ、せっかくなのでドールを持ち込んで撮ってみた写真など色々ですw

『けいおん!』聖地巡り・その4 京都市内あちこち

  • Su
    9/2~3にかけて滋賀・京都の『けいおん!』にちなんだ場所を巡った旅の記録です。こちらは9/3に京都市内のあちこちを見て回った時の写真で、『けいおん!』だけでなく『四畳半神話体系』『ネイチャージモン』も混じったりしてますw

らきすたの街・鷲宮 20081109

  • _0000027_
    ロングドライブの練習がてら、地元より来るまで40分ほどの埼玉県・鷲宮町に行ってきました。そこで撮った写真を色々と。

« 夏コミおつかれさまでした!&本日発売のオトナアニメVol.31に大洗について書きました! | Main | 大洗八朔祭りに行って来ました »

2013.08.24

これが私の模型戦車道・その1

■小ネタでもいいからもっとこまめに更新しようということで、『ガールズ&パンツァー』にはまったのがきっかけで現在のめり込み中の戦車模型の写真とか貼っていこうかと。拙い出来ですが、ご覧頂ければ幸いです。

■第1弾は、今のところ一番上手くできたかなと思っているファインモールドの八九式中戦車甲型・アヒルさんチームバージョンです。

P1060187

P1060195

P1060190

個人的にこれから『ガルパン』をきっかけに戦車模型に手を出してみようという人にオススメしたいモデルです。劇中での印象深い活躍の数々もありますが、ディテールの密度の高さや異形感あふれるフォルムの面白さなど、戦車の面白さが八九式には詰まっていると思うのですよ。

■キットで指定されているカラーだと、どうも劇中のイメージに近くないような気がしたので、この作例ではMr.カラーの「日本陸軍後期迷彩色」セットの枯草色を使ってみました。下地にオキサイドレッドのサフェーサーを吹いてあったため、ちょっと濃いめの発色になってますが、下地に白やグレーを使えばもっとアニメに近い仕上がりになるかと思います。

■いったんはキット付属のゴム製履帯で完成ということにしたのですが、アキバヨドバシの戦車模型コーナーでモデルカステン製の八九式用可動履帯パーツ(\2,500ちょい)を見つけてしまったのが運の尽き。一枚一枚履帯を貼り合わせるのはかなり苦労しましたが、おかげでディテール感やたるみ具合がリアルになって大満足。がんばったかいがありました。手を入れれば入れた分だけ成果がはっきりと現れるのが、戦車模型の魅力なんだなと実感しました。

■これから戦車模型に手を出してみようという方がいましたら、とりあえずはニッパーとピンセットは多少高くても良いものを買っておくべきかと。ニッパーの切れ味が悪いと細かいパーツを切り離す前に潰れてしまうこともありますので、薄刃で切れ味の良いものをオススメします。自分はグッドスマイルカンパニーの「GSRモデラーズサポートシリーズ 匠TOOLS 極薄刃ニッパー」を使っていますが、使い心地も良くてオススメです。

あと参考書として絶対手に入れたいのが、月刊アーマーモデリング2013年3月号。

am201303

ガルパンの影響で戦車模型を始めた人向けの「イチからはじめる!!戦車模型ベーシック大攻略」特集が本当に親切な内容なので、これ1冊あれば必要な道具や使い方、そして慣れてきたらチャレンジできる様々なテクニックなどがすべて学べます。自分もこれを手に必要な物を買いに行ったり、製作の参考にしたりと、色々重宝してます。アマゾンの方ではもう中古出品しかないようなので、モデルカステンの通信販売での購入がお勧めです。腕が上がってきたら色々と役に立つ工具や塗料類などもここから購入できるので、ブックマークしておくといいかと。

« 夏コミおつかれさまでした!&本日発売のオトナアニメVol.31に大洗について書きました! | Main | 大洗八朔祭りに行って来ました »

アニメ・コミック」カテゴリの記事

オタク」カテゴリの記事

フィギュア・ホビー」カテゴリの記事

Comments

This piece of writing offers clear idea for the new viewers of blogging, that genuinely how to do blogging and site-building.

Ahaa, its good dialogue regarding this post at this place at this blog, I have read all that, so now me also commenting here.

all the time i used to read smaller posts that also clear their motive, and that is also happening with this article which I am reading now.

Оh my goodness! Incredible article dude! Ҭhank you, Howеver I am encountering troubles աith yur RSS. ӏ don't know the reason whyy Ӏ cannot join іt. Iѕ there anybody else hasving ѕimilar RSS issues? Αnyone who knowѕ the solution cann ʏou kindly respond? Τhanx!!

Excellent article! We are linking to this great post on our site. Keep up the good writing.

Greetings from Carolina! I'm bored at work so I decided to browse your blog on my iphone during lunch break. I really like the info you present here and can't wait to take a look when I get home. I'm surprised at how ffast your blog loaded on myy cell phone .. I'm not even using WIFI, just 3G .. Anyhow, excellent blog!

Unquestionably believe that which you said. Your favorite justification appeared to be on the internet the easiest thing to be aware of. I say to you, I certainly get annoyed while people consider worries that they just do not know about. You managed to hit the nail upon the top as well as defined out the whole thing without having side effect , people could take a signal. Will probably be back to get more. Thanks

This is very interesting, You're a very skilled blogger. I've joined your rss feed and look forward to seeking more of your magnificent post. Also, I have shared your web site in my social networks!

I'll right away grasp your rss as I can not find your email subscription hyperlink or newsletter service. Do you've any? Please let me understand in order that I could subscribe. Thanks.

My brother suggested I might like this website. He was totally right. This post truly made my day. You can not imagine simply how much time I had spent for this information! Thanks!

There's certainly a great deal to find out about this issue. I like all of the points you have made.

You can certainly see your expertise within the work you write. The sector hopes for more passionate writers such as you who aren't afraid to mention how they believe. Always go after your heart.

Hello! I just want to give you a big thumbs up for the great info you have here on this post. I'll be coming back to your website for more soon.

Valuable information. Fortunate me I found your web site accidentally, and I am stunned why this accident did not took place earlier! I bookmarked it.

Excellent site you have got here.. It's hard to find excellent writing like yours these days. I seriously appreciate individuals like you! Take care!!

Post a comment

(Not displayed with comment.)

TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/5842/58050905

Listed below are links to weblogs that reference これが私の模型戦車道・その1:

« 夏コミおつかれさまでした!&本日発売のオトナアニメVol.31に大洗について書きました! | Main | 大洗八朔祭りに行って来ました »